Rapporter
Utredning av finansieringsmodeller Agenda Kaupang
Respons Analyse: Slik opplever høyt utdannede hjemmekontor
SINTEF: Hvordan påvirker digitalisering akademikeryrkene?
The knowledge-intensive platform economy in the Nordic countries
Plattformøkomomiens utbredelse, muligheter og utfordringer i de nordiske landene.
Organisering av arbeidslivet: Forskjeller i skatt og tilgang på velferdsgoder - Menon-publikasjon 55-2016
Konsekvenser på individ- og samfunnsnivå av forskjeller i skatter og tilgang på
velferdsordninger mellom ulike tilknytningsformer til
arbeidslivet.
En ny offentlig tjenestepensjon? Eksempelberegninger for Akademikerne.
Vekst og kvalitet i masterutdanningene - NIFU-rapport 2016:40
Rapporten kartlegger veksten i norsk mastergradsutdanning, og belyser hvordan og i hvilken grad veksten i antall studieprogram og antall studenter på masternivå har påvirket kvaliteten i mastergradsstudiene.
Etter- og videreutdanning blant høyt utdannede i Norge - Status og veien videre
Status for etter- og videreutdanning med spesielt vekt på høyt utdannede, og undersøkelse av hvordan ordninger og incentiver kan forbedres i Norge.
Organisering av uorganiserte Fafo/AFI 2017:06
Hvem er de uorganiserte? Hvilke holdninger
har de uorganiserte til fagforeninger og det å organisere seg? Og hvor finner vi de organiserbare uorganiserte? Kunnskapsgrunnlag bestilt av arbeidstakerorganisasjonene.
Akademisk kompetanse: Betydningen for produktivitet, vekst og verdiskaping i Norge
Ett prosentpoengs økning i antall akademikere på en arbeidsplass gir i snitt en økt verdiskapning på 3,3 prosent, viser Menons rapport.